lunes, 23 de septiembre de 2013

Artículo de opinión publicado en +Actual #5

A principios del mes de Septiembre de 2013 se publicó este artículo de opinión en la edición gratuita número 5 (página 34) de la revista +Actual.

Hoy compartimos con vosotr@s el artículo original y traducido al castellano.


Original:

Moguda Electrònica

Molts joves, i no tan joves, han pogut gaudir aquest estiu de l'oferta de música electrònica d'arreu.
A banda dels cartells de les principals sales i clubs de ball, que s'han encarregat d'omplir les “cabines” de coneguts dj's i productors com a principal reclam per atreure aquest exigent públic en uns moments on l'oci nocturn no passa pel seu millor moment, hi ha hagut una oferta de raves on, durant un cap de setmana, s'ha pogut concentrar a nombrosos artistes del mix.
Alguns han anat fins a Bèlgica, a gaudir del cartell internacional de “Tomorrowland”, mentre que altres han preferit acudir al desert aragonès dels Monegros per gaudir de dos dies de música electrònica, que cada any millora el seu cartell. També hi ha hagut la rèplica alacantina del macrofestival belga, el “Soundhound Festival”, una mica més al nord el “Electrobeach Festival”, a Benidorm, i cap al sud el “Dreambeach Festival”, a Cuevas del Almanzora, per citar-ne algunes de la geografia peninsular.
Però no cal anar tan lluny. A Tarragona hem tingut la tercera edició del “The End of the World” a Montferri amb tres escenaris per acollir tota l'oferta d'aquesta festa, i la setena edició del “Sunfec Festival” a Cambrils, precedit per un concurs de dj's que optaven a ocupar cartell en aquest festival en cas de guanyar i una Beach Party gratuïta, el mateix dia del festival, per escalfar l'ambient. I això és una mostra d'una de les principals diferències en aquestes concentracions de música electrònica amb la resta d'ofertes i és que, a banda de la proximitat per als tarragonins, els cartells d'ambdós festivals estaven plens d'artistes nacionals (malgrat els seus pseudònims majoritàriament anglòfons) i, per tant, han donat una gran oportunitat per difondre la qualitat que hi ha actualment en aquest àmbit al nostre territori.
Si hi ha algú que s'hagi quedat amb ganes, o que s'hagi perdut aquesta oferta, encara hi ha temps: el 7 de setembre se celebra als exteriors del Complex Imperia, entre Almacelles (Lleida) i Binèfar (Osca), la novena edició del “Montagood Internacional Festival”.

Manel Sanmartin
Cambrils DEEP


Traducción al Castellano:


Movida Electrónica

Muchos jóvenes, y no tan jóvenes, han podido disfrutar este verano de la oferta de música electrónica por todas partes.
Algunos han ido hasta Bélgica, a disfrutar del cartel internacional de “Tomorrowland”, mientras que otros han preferido acudir al desierto aragonés de los Monegros para disfrutar de dos días de música electrónica, que cada año mejora su cartel. También ha habido la réplica alicantina del macrofestival belga, el “Soundhound Festival”, algo más al norte el “Electrobeach Festival”, en Benidorm, y hacia el sur el “Dreambeach Festival”, en Cuevas del Almanzora, para citar algunas de la geografía peninsular.
Pero no hay que ir tan lejos. En Tarragona hemos tenido la tercera edición del “The End of the World” en Montferri con tres escenarios para acoger toda la oferta de esta fiesta, y la séptima edición del “Sunfec Festival” en Cambrils, precedido por un concurso de dj's que optaban a ocupar cartel en este festival en caso de ganar y una Beach Party gratuita, el mismo día del festival, para calentar el ambiente. Y esto es una muestra de una de las principales diferencias en estas concentraciones de música electrónica con el resto de ofertas y es que, además de la proximidad para los tarraconenses, los carteles de ambos festivales estaban llenos de artistas nacionales (a pesar de sus pseudónimos mayoritariamente anglófonos) y, por lo tanto, han dado una gran oportunidad para difundir la calidad que hay actualmente en este ámbito en nuestro territorio.
Si hay alguien que se haya quedado con ganas, o que se haya perdido esta oferta, todavía hay tiempo: el 7 de septiembre se celebra en los exteriores del Complejo Imperia, entre Almacelles (Lleida) y Binéfar (Huesca), la novena edición del “Montagood Internacional Festival”.
Además de los carteles de las principales salas y clubes de baile, que se han encargado de llenar las “cabinas” de conocidos dj's y productores como principal reclamo para atraer este exigente público en unos momentos donde el ocio nocturno no pasa por su mejor momento, ha habido una oferta de raves donde, durante un fin de semana, se han podido concentrar numerosos artistas del mix. 

Manel Sanmartin
Cambrils DEEP




Visítanos en Facebook: http://www.facebook.com/CambrilsDeep
Síguenos en Twitter: http://twitter.com/CambrilsDEEP
Escúchanos en Mixcloud: http://mixcloud.com/cambrilsdeep



No hay comentarios:

Publicar un comentario